2010. augusztus 22., vasárnap

Madarat fogtam...

Rá kellett jönnöm, hogy nagyjából egy életre szóló projektbe fogtam, melyet nagyban nehezít a tény, hogy nem haladok vele egyáltalán, ellenben "gondos kutatómunka" ill. "ó csak egy gyorsan megvalósítható ötlet" álnéven teljesen más dolgok kötnek le, ha tű kerül a kezembe.
Időm ráadásul mindehhez annyi, mint a tenger Magyarországon...
Egyik kalandozásom (ami legalább praktikusnak tekinthető, mert kicsi helyet foglal, így egy hónapja mindenhova jön velem) egy rózsás futóminta, ami nagymamám egyik fiókjából bukkant elő, állítása szerint régi erdélyi törölközőkről vagdosta le, hátha jó lesz polcszegélynek, de rövidnek bizonyult. Úgy gondoltam majd én összehozom a kellő hosszúságot, de messze még a másik vége... :)

 
Tegnap viszont kincset leltem, a pécsi Parti Népcsarnok - Kultúrák Boltja nevű kortárs galéria- régiségbolt tárgyai között. Pár hónappal ezelőtti látogatásomkor fedeztem fel a boltot és menekültem is kifelé belőle, mert költségvetésileg életveszélyes területnek tűnt. Most picit merészebben bámészkodtam benne, végül egy dolgot el kellett hoznom magamnak ajándékba. Egy szív alakú, piros-fekete kis tűpárna, gyönyörű, szövéshez hasonlító apró öltésekkel. A madarak miatt szerettem bele, ez egészen biztosan inspirálni fog, hogy a saját munkámat befejezzem végre. A minta eredetét tekintve még nincs ötletem, nagyon "úrikisasszonyos", még az is lehet, hogy valamilyen nagyobb díszes szövésű kárpitanyagból megmentett darabokból varrták, mert túlságosan egyforma mindkét oldala, de tényleg csodaszép! Annyira örülök neki, ahogy csak nagyon régi kézimunkakönyveknek tudtam eddig. 

4 megjegyzés:

  1. Tücsök! Tényleg gyönyörű! Megkérdeztem egy szálán varrott technikát űző népi iparművésztől, mire véli?
    "57 kézimunkakönyvemből 7-et néztem végig, íja, de pont ezt a mintát egyikben sem találom. Mégis azt gondolom, hogy az erdélyi meghatározás helyes, mert olyan hatalmas mintakincs áll a rendelkezésünkre, hogy belefér a lövétei vagy a marosmagyarói mintakincsbe.

    VálaszTörlés
  2. Nahát, már megint csak Lövéte... Sok ott a névrokonom. ;)

    VálaszTörlés
  3. http://qtp.hu/xszemes/kettelle_priscilla_filet_2.php

    Nagymamád rózsája nagyjából a Priscilla Filet Crochet Book mintája - sok továbbélése van - fenti lap is csak egy magyar hivatkozás, ami Neked is érdekes lehet:-))))

    VálaszTörlés
  4. Hohóó! Köszönöm! Az oldalt ismertem, de még nem bukkantam rá a rózsára eddig. :)

    VálaszTörlés