2010. május 6., csütörtök

Addig is...

Nos, kedves Mindenki, én még MINDIG a madarakkal vagyok elfoglalva... Történt ugyanis, hogy az eredeti tervek szerint haladva a hármas és négyes számú madárpárt is szerettem volna elkészíteni, mikor is kezembe akadt egy akkora anyagdarab, amire pont kényelmesen elfér minden minta. Nekiültem hát az egésznek újra, kicsit csiszolgatva a koncepciót. Már egészen jól állok, hamarosan láthatjátok egyben.

Addig is, míg én csendben alkotok, figyelmetekbe ajánlanék néhány oldalt, amire mostanában bukkantam. 
  • Az Alte Mustertücher - nachgestickt német kézimunkaoldal, ahol XVII-XX. századi nyugat-európai mintakendőket találunk. Sabina Taterra-Gundacker magántulajdonú és múzeumi darabokat hímzett újra, melyek egytől-egyig gyönyörűek - azért bevallom, hogy az egy-két színt alkalmazó kendők nekem mindig jobban tetszenek, mint a nagyon színesek - és természetesen megszerezte a jogot is, hogy ezeket anyagostul, mintalapostul, fonalastul árusíthassa a kézimunka-rajongóknak. Vigyázat, veszélyes terep! :)
  • Hasonló angol nyelvű oldal a Wisconsin-beli Sullivanből  a The Scarlet Letter, ahol javarészt angol és amerikai mintakendőket találunk, de felbukkan néhány skót és kontinentális minta is. (Színes ellenállásomat egyszer majd ez az 1773-as dán minta fogja megtörni...)  
  • Egy német múzeum, amit mindenképpen szeretnék egyszer megnézni: a Stickmuster-Museum Celle.
  • A végére pedig egy különleges meglepetés, mely az én blogomat is érinti: a csarodai madaras mintát Assisi fedőnéven az ausztrál Jane Stockton In Prayse of the Needle c. oldalán találtam, mellyel 2003 novemberében díjat is nyert a Worshipful Company of Broiderers of Lochac (egy középkori hagyományápoló csoport) versenyén. 
Assisi Towel, Jane Stockton munkája  

(Jane-től időközben megtudtam az igazságot: a minta az eredetileg 16. századi kiadású Nicolas Bassee könyv újranyomott változatából, a "German Renaissance Patterns for Embroidery" c. kötetből származik. A Feeling Stitchy c. blogoldalon megtaláltam újfent a mintát és a könyv ajánlóját, sok más hasonló kiadvánnyal együtt. Néhány közülük online elérhető, szabadon letölthető! Újabb veszélyes terep...) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése